Een dag in het leven van een duizendpoot bij Helwig

maandag, 28 mei, 2018 - 11:16 Michel van Dijke

Deze morgen zit ik achter de receptie. Ik val namelijk in voor een afwezige collega. Ondertussen kijk ik de binnenkomende offertes na en zet ze op de juiste plaats in de planning. Vanmiddag is er een Arbo-overleg, heb ik een gesprek met een stagiair en wijzig ik nog wat op de website. Oh ja, ik post ook nog even iets op LinkedIn, Facebook en Instagram.

Waarom zouden ze mij eigenlijk een duizendpoot noemen? ;)

Social media bij Helwig

Ikzelf ben altijd voorstander geweest van social media. Gelukkig zijn meer mensen bij onze timmerfabriek dat. Tijdens de crisis zijn we hierin dan ook niet minder actief geworden. Inmiddels merken we op verschillende manieren dat het bijdraagt aan onze naamsbekendheid. We doen ook research via social media en diverse websites. Toch handig om op die manier net iets beter, of eerder, te weten wat er speelt in de markt.

We zijn momenteel actief op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Ik merk dat het slim is om op de verschillende media verschillende berichten te plaatsen. LinkedIn heeft echt een zakelijke benadering, op Facebook werken onze persoonlijkere berichten juist weer goed. Op Twitter hebben we veel interactie met andere bedrijven, mooi om te zien hoe levendig een community daar kan zijn!

Nieuwsbrieven en websites

Ook de nieuwsbrieven verzorg ik en de websites houd ik bij. Een website is natuurlijk nooit af. Ik wil dat deze nog meer in het oog springt, onlangs heb ik daarom bijvoorbeeld bewegende foto’s geplaatst. In de nieuwsbrieven probeer ik juist onze relaties een podium te geven.

Hallo Helwig is voor ons een mooie gelegenheid om met bewoners in contact te treden

We hebben sinds kort ook een nieuwe website; Hallo Helwig genaamd. Dit is een website voor bewonerscommunicatie. We zetten hierin de bewoners van ‘groot onderhoud projecten’ centraal. Communicatie wordt steeds persoonlijker, dit is voor ons een mooie gelegenheid om hierin mee te gaan. We sturen de bewoner informatiekaarten over de momenten dat we komen inmeten, houten kozijnen plaatsen (vervangen) en na afloop hoe ze het ervaren hebben. Ze krijgen ook handige tips hoe ze bijvoorbeeld hun spullen kunnen beschermen en hoe laat we er zijn. En het blijkt nu al een win-winsituatie te zijn. Bewoners zijn beter op de hoogte en wij evalueren wat nog beter kan…

Mensen werven

Ik geef daarnaast rondleidingen in ons bedrijf aan geïnteresseerden. Laatst zelfs aan een groep BNA- architecten uit Amsterdam. Bij ons is het werven van medewerkers momenteel prioriteit nummer één. Binnenkort sta ik daarom ook op een banenmarkt van een school in België. Wij ervaren namelijk dat de deze leerlingen vaak meer discipline, motivatie en kennis hebben dan leerlingen van Nederlandse scholen.

Arbo-coördinatie

Als Arbo-coördinator doe ik één keer per maand een rondgang door ons bedrijf, samen met iemand van de technische dienst. We constateren zaken die opgeruimd moeten worden, lossen mankementen op, overleggen met de voorlieden etc. We sturen regelmatig een digitaal intern minipersoneelsblad ‘Arbo zone’ rond, zodat Arbo bij iedereen blijft leven. Dat benadrukken we ook twee keer per jaar met een ‘toolboxmeeting’ voor alle medewerkers. Aan de hand van foto’s laten we zien wat goed gaat en wat nog beter kan.

Stagebegeleiding

Tot slot begeleid ik stagiaires bij Helwig. Onlangs heb ik hiervoor met twee andere praktijkleiders nog een cursus gevolgd. Ik verzorg het administratieve gedeelte. We hebben momenteel 6 stagiaires en wel leuk om te vermelden; er komt nu een nieuwe ‘BBL-timmervrouw’ in dienst.

Als je dit leest begrijp je misschien beter waarom ze mij de duizendpoot van Helwig noemen. Geen dag is hetzelfde en dat zou ik ook echt niet anders willen.

Graag tot ziens een keertje in de showroom, in het veld, tijdens een cursus, online of aan de telefoon!