{{ showmenu }}

Campagne ‘Hout. Natuurlijk van nu.’ van start!

De publiciteitscampagne ‘Hout.Natuurlijk van nu.’ van Centrum Hout is op 2 oktober officieel van start gegaan. De overhandiging van het bijbehorende Manifest voor Hout aan de voorzitter van Bouwend Nederland Maxime Verhagen door de NBvT-sectievoorzitter Kozijnen René Veerman in aanwezigheid van zo’n zestig timmerfabrikanten markeerde de feitelijke start.

De sectie Kozijnen hield op die dag de Nationale Kozijnendag in het gebouw van de Tweede Kamer. Daarbij werd in de Troelstrazaal nadrukkelijk de dialoog gezocht met CDA-kamerleden Martijn van Helvert (woordvoerder buitenland en defensie), Erik Ronnes (o.a. wonen, ruimtelijke ordening, Omgevingswet, Rijksdienst) en Maurits von Martels (o.a. milieu, biobrandstoffen, glastuinbouw, gewasbescherming, biotechnologie).

Beslissers, projectontwikkelaars, ontwerpers en bouwers, maar ook de achterban zullen op korte termijn onder andere worden bereikt met deelname aan de Houtwereldpraktijkdag op 17 oktober a.s. bij Dekker Hout in Vianen, de radioweek op BNR/The Big Five (11-15 november) en op de komende Houtdag (21 november in Naturalis in Leiden). Verder maakt onder andere een artikelenserie in vakmedia deel uit van de campagne.

Met de officiële aftrap zijn nu ook alle sociale mediakanalen geopend, bereikbaar en actief. CDA-kamerlid Maurits van Bartels is reeds gestart. Zie zijn berichtje hier. Ook Maxime Verhagen toont zich in zijn twitterfeed met bijna 90.000 volgers enthousiast.

Iedereen met een houten hart kan op sociale media de campagne niet alleen volgen, maar ook input leveren, deelnemen aan groepsgesprekken, en zijn eigen houtboodschap op verschillende platforms bij een groeiend publiek onder de aandacht brengen. Direct, of met campagnemateriaal op de website www.houtnatuurlijkvannu.nl kunnen de leden van Centrum Hout zich aansluiten. Wie dat nog niet heeft gedaan: een bedrijfsinlog is bij het secretariaat verkrijgbaar.